FANDOM

За словами міністра житлово-комунального господарства Юрія Хіврича газеті “Сегодня” нові тарифи на житлокомпослуги запровадять з 15 жовтня, “коли розпочнеться новий опалювальний сезон”.

Очевидно, що запропоноване міністром обгрунтування конкретної дати подорожчання тепла і світла виглядає явно надуманим. Адже теплоеректростанції та котельні, відповідно до відомого рішення НКРЕ від 13 липня 2010 р. № 812, споживають газ за ціною, підвищеною в півтора рази, уже з 01 серпня! Більш обгрунтованим видається зовсім інше припущення: влада чекає на завершення місцевих виборів, котрі, як відомо, мають відбутися 31 жовтня усюди, крім столиці.

Проте, слід мати на увазі, що рахунки за жовтень, котрі будуть принесені до поштових скриньок громадян між 05 та 10 листопада, ще не демонструватимуть КІНЦЕВОГО рівню цін навіть на прийдешню зиму, адже новий тариф буде відображений в них лише за пів-місяця. Отже, у грудні сума на рахунку з жеку ще раз суттєво зросте. Але й це ще не кінець, бо в Уряді прямо говорять, що в квітні 2011 року на нас чекає чергове підвищення ціни на газ для населення.

“На скільки ж зросте мій рахунок?” - питає себе сьогодні із занепокоєнням майже кожен українець.

“Підвищення вартості тепла і гарячої води буде від 20 до 30% залежно від регіону, ці цифри ще розраховують фахівці”, - сказав міністр.

Водночас Хіврич заявляє, що зробити єдині тарифи для всієї країни складно, оскільки “в кожному місті різна структура витрат”.

“У собівартості тепла, наприклад, відсоток ціни газу різний від 50% до 60% і вище. (Як відомо, влада пояснює підвищення комунальних тарифів зростанням ціни на газ. - прим. “Народної солідарності”) В Україні працює близько 35 ТЕЦ (теплоелектроцентраль, дає як тепло, так і електроенергію, на відміну від котелень, які дають тільки тепло). Вартість гігакалорії тепла у ТЕЦ - 160-200 грн., а в невеликій котельні 240-270 грн. - це при старій ціні газу 872 грн. за 1000 кубів, звідси і різниця,” - каже міністр.

Відповідаючи на запитання, якими будуть тарифи в Києві, міністр заявив, що якщо в середньому по Україні вони до подорожчання газу складали 80-85% від собівартості, то в Києві - 60%. Отже, киянам слід готуватися до найбільш різкого підвищення цін на послуги комунальників. На підтвердження цього уже в серпні, ще до “офіційного” коригування тарифу, багато киян “по беспредєлу” отримали з жеків рахунки, збільшені одразу приблизно на 60 %.

“Тепер скрізь виставлять рахунок на 100% собівартості, але невідомо, як зміниться ціна в Києві - можливо, знову будуть частково дотувати з міськбюджет”, - додав Хіврич.

З усього, що наговорив Хіврич, лишається незрозумілим: яким чином різна фактична собівартість тепла у різних містах і навіть мікрорайонах перешкоджає затвердженню певної уніфікованої методики її розрахунку? Чи не є вся справа в тому, що державна влада насправді абсолютно НЕ ХОЧЕ ніякої прозорості в данному питанні?

Коли нам чекати "наступної хвилі" подорожчання?

За словами віце-прем’єра Сергія Тігіпка, чергове підвищення “ціни на газ для населення” згідно меморандуму, підписаного Урядом із Міжнародним валютним фондом, має відбутися у квітні 2011. Значить, приблизно у той самий час слід чекати й чергового стрибка вартості сплачуваної всіма нами “комуналки”...