FANDOM

З 01 серпня цього року ціну на газ для підприємств житлово комунального-сектору України підвищено в півтора рази.

Разом з тим, за словами міністра житлово-комунального господарства Юрія Хіврича газеті Сегодня нові тарифи на житлокомпослуги запровадять з 15 жовтня, коли розпочнеться новий опалювальний сезон.

"У нас немає іншого виходу. Зміна цін на тепло і гарячу воду - це регуляторний акт, який повинен пройти обговорення протягом двох місяців, починаючи з 1 серпня, коли НКРЕ довела ціни до витрат. Підвищення вартості тепла і гарячої води буде від 20 до 30% залежно від регіону, ці цифри ще розраховують фахівці", - сказав він.

При цьому чиновник пояснив, що це тільки газова складова (в середньому 53% від собівартості): "Значить, беремо половину".

Також Хіврич повідомив, що зробити єдині тарифи для всієї країни складно, оскільки в кожному місті різна структура витрат.

"У собівартості тепла, наприклад, відсоток ціни газу різний від 50% до 60% і вище. В Україні працює близько 35 ТЕЦ (теплоелектроцентраль, дає як тепло, так і електроенергію, на відміну від котелень, які дають тільки тепло). Вартість гігакалорії тепла у ТЕЦ - 160-200 грн., а в невеликій котельні 240-270 грн. - це при старій ціні газу 872 грн. за 1000 кубів, звідси і різниця. Але є можливість зменшити тарифи ", - сказав міністр.

Якщо в місті, наводить приклад він, три котельні і кожна працює на третину потужності, тому що споживачів стало менше - закрилися підприємства, частина шкіл, лікарень та дитсадків перейшла на індивідуальне опалення, то, за словами Хіврича, очевидно, що втрьох вони спалять більше газу, ніж одна котельня, завантажена на 100%.

"Це одна з причин наших збитків. Тому ми із трьох котелень дві закриваємо, на одній робимо капремонт з повною заміною обладнання на менш енергоємне. По Україні закрили вже 600 котелень", - констатував чиновник.

Відповідаючи на запитання, якими будуть тарифи в Києві, міністр пояснив, що якщо в Україні вони складають 80-85% від собівартості, то в Києві - 60%.

"Тепер скрізь виставлять рахунок на 100% собівартості, але невідомо, як зміниться ціна в Києві - можливо, знову будуть частково дотувати з міськбюджету", - додав Хіврич.

Тим часом, навіть для мерів найбільших українських міст порядок та механізм перегляду комунальних цін залишається неясним.

«Перше, що я зробив, почувши інформацію про підвищення тарифів, – спробував зателефонувати до міністра Хіврича, – каже мер Львова Андрій Садовий. – Зараз невідомий формат підвищення тарифів. Президент України заявив, що тарифи у всіх містах мають бути однаковими. Але якщо, наприклад, у Києві чи Запоріжжі воду беруть з річок, то ми закачуємо її до Львова більше, ніж за 120 кілометрів. Тому незрозуміло, за якою формулою встановлять нові тарифи на воду і чи будуть державні субвенції».

Андрій Садовий також має питання до Юрія Хіврича, хто саме має займатися підвищенням тарифів на ЖКГ. Якщо міста, тоді буде складний і бюрократичний процес їх погодження через Міністерство економіки та Антимонопольний комітет. Якщо цей клопіт візьме на себе держава, то поки що не відомо, якою має бути процедура підвищення цін на послуги ЖКГ. «Сьогодні виникло багато питань, на які міські голови не мають відповідей, – продовжує пан Садовий. – Уже з 1 серпня підвищать ціни на газ. Для більшості міст ця проблема стане актуальною у жовтні, коли стартує опалювальний сезон. Але Львів є винятком. Навіть влітку у помешкання львів’ян подають гарячу воду. Якщо коригувати тарифи на тепло, для цього потрібно мінімум два місяці. Сьогодні наші комунальні теплопостачальні підприємства матимуть чималі збитки. Хто це компенсує? Це питання до міністра ЖКГ».